- Home
- No categories
Cafeaua este plina de antioxidanti, ceea ce înseamnă ca o ceasca de cafea băuta înainte sa pleci de acasă, păstrează motorul dumneavoastra de rulare intr-o forma optima pentru tot parcursul zilei.
Multi oameni nu isi dau seama ca o ceașcă de cafea este cea mai mare sursa de antioxidanti din dieta lor zilnica.
Cercetarea a arătat o ceașcă de cafea băuta frecvent oferă o listă lungă de beneficii pentru sanatate, inclusiv reducerea, eventual, riscul de diabet zaharat, boli de inima, boala Parkinson, ciroză hepatică şi chiar Alzheimer.
De ce? Raspunsul se afla in armata de antioxidanti interior.
Cercetare: Este cafeaua buna pentru inima?
Numeroase studii au arătat că o ceașcă de cafea este buna pentru inima. Studiu pe Femei Iowa Health, un studiu în curs de desfăşurare în mai 2011, urmat de 27.000 de femei de la varsta de 55-69. Cercetatorii de la Universitatea din Minnesota au descoperit în acest studiu ca femeile care beau una până la trei cesti de cafea reduc riscul de boli de inima cu 24 la suta, comparativ cu cei care se abţin de la consumul de cafea.
Într-un studiu efectuat la Universitatea Autonomă din Madrid din Spania, cercetatorii au urmarit 129.000 bărbaţi şi femei de peste 20 de ani si a constatat ca participantii la studiu care au consumat mai multe cesti de cafea pe zi au fost mai putin probabil de a muri de boli de inima decat cei care nu au băut deloc. Printre femeile care au luat parte la studiu, cei care beau patru sau cinci cesti pe zi au fost de 34 la suta mai putin probabil de a muri de boli de inima decat femeile care nu beau niciodată cafea. Barbatii care beau cinci cupe au fost de 44 la suta mai putin probabil de a muri de boli de inima decat barbatii care nu beau cafea.
Cercetătorii încă încearcă să stabilească exact ce anume din cafea este benefic, dar se pare că antioxidanţii ar putea bloca inflamațiile și limitează deteriorarea celulelor, ambele sunt asociate cu boli cardiovasculare, a remarcat Hensrud.
Antioxidanti din cafea sunt cunoscuți sub numele de polifenoli şi sunt, de asemenea, găsiți în fructe, legume, vin rosu si ciocolata. Un studiu din 2005 a constatat ca americanii adunau cea mai mare parte de antioxidanti din cafea decât din orice altă sursă.
Cafeaua a fost cercetată ani de zile, cea mai mare parte prin studii observaţionale, ceea ce înseamnă că cercetătorii cereau oamenilor părerea lor de cafea-alcool.
Aceste studii pot arăta asociaţii puternice statistice, spun cercetatorii, dar ele nu dovedesc cauză şi efect. De exemplu, studiile anterioare legate de cafea, care la anumite tipuri de cancer nu poate fi luat în considerare factori de stil de viata, cum ar fi băut şi de fumat, a spus Hensrud.
Cât de multa cafea trebuie sa consumam?
Un număr exact nu există, spun medicii, dar pentru a primi beneficii din partea cafelei și a nu avea probleme cu inima nu trebuie sa sărim de 6 cupe de cafele zilnice. Asta nu înseamnă că toţi ar trebui să bem sase cesti pe zi, a declarat Dr. John P. Higgins, un cardiolog si profesor asistent de medicina la Universitatea din Texas Medical School din Houston. Într-un studiu recent, Higgins a găsit mai mult de 200 de miligrame de cofeina, suma găsită în aproximativ doua cesti de cafea, poate cauza ritmului cardiac o accelerare și face tensiunea arteriale sa creasca.
“Nu este nimic în neregulă cu cafea băuta cu moderatie”, a spus Higgins. ”Dar un exces de cofeina poate avea efecte negative chiar şi pe tineri, sănătoşi.”
Cafeina poate perturba somnul, deoarece blochează eliberarea de adenozina, o substanta chimica care se crede ca induce somnolenţă, a spus Dr. Richard Castriotta, directorul medical al Sleep Disorders Center de la Houston Memorial Hermann Hospital. Unele persoane sunt afectate de până la 14 ore.
Castriotta recomandă ca pacienţii care suferă de insomnie sa evite consumul de cafeina. Odată ce problema este rezolvată, reintroducerea încet a cofeina, se sfătuiește sfatuieste, pentru a determina dacă aceasta a provocat insomnia.
Adolescenţii formează un alt grup care ar putea fi mult mai sensibili la efectele negative ale cofeinei, cum ar fi iritabilitate sau insomnie.
“Medicina, mai ales ştiinţa nutriției, se schimbă constant, pe măsură ce aflăm mai multe”, a spus Hensrud.
Cafeaua este deosebit de complexa, a spus el, care conţine sute de compuşi diferiți, dintre care unele ca antioxidanti sunt benefici. Unii, cu toate acestea, nu sunt benefici. Şi diferite persoane metabolizează aceeaşi substanţă în mod diferit. De asemenea, Hensrud a adăugat, la cercetarea anterioare nu a luat întotdeauna în considerare comportamentul de risc, cum ar fi băut şi de fumat, care merg adesea mână în mână cu consumul de cafea.
O concluzie la articol beți cafea cel putin 3 pahare pe zi, dar zic eu sa fie naturala, și nu din asta făcuta la automatele astea din ziua de azi, alea nu cred ca au nici o treaba cu cafeaua.
Articole Asemănătoare:
Recent Comments